A harmadik iskolaévet az Ószövetség történetei szövik be. Ebben az időszakban a gyerekek egyfajta lelki identitáskeresésben vannak, emiatt a világot kicsit másnak, bizonytalannak láthatják – ehhez a belső újraformálódáshoz nyújtanak segítséget a bibliai történetek. Az egyik meghatározó a történet, amellyel egy egész időszakban foglalkozni szoktak a Teremtés. Hogyan lett a világ? Honnan jövünk? Majd sok-sok történeten át eljutnak a Paradicsomba, Ádámhoz és Évához, és a kiűzetéshez.
Itt lépnek színre a mesterségek, a földművelés és a házépítés. Mert a belső átformálódás során a gyermek megérzi, hogy a számára eddig kereknek tűnő világból tovább vezet az útja egy számára még ismeretlen világ felé, ez az út elkerülhetetlen és nem könnyű. De ha tudjuk, hogy a két kezünkkel ételt, hajlékot, öltözetet tudunk készíteni, ha a gyermek maga is megtapasztalja, hogy le tudja határolni magát a világról(sapkakötés), sőt maga is, a két kezével teremteni tud(fonás), akkor a kerek világból/paradicsomból kivezető csapáson hozzá szegődő új tudás és tapasztalat a saját maga erejéről, segíti őt az útján, majd később tanyát verni is egy új világban (hogy spoilerezzek, ami már majdnem a kamaszkor).


